Baby Bag

განათლების სფეროს სიახლეები, რომლებმაც დიდი ინტერესი გამოიწვია

განათლების სფეროს სიახლეები, რომლებმაც დიდი ინტერესი გამოიწვია

პრემიერ-მინისტრმა გიორგი გახარიამ მთავრობის სხდომაზე ანტიკრიზისული გეგმა წარმოადგინა. გეგმის წარდგენის შემდეგ პრემიერსბრიფინგზე ჟურნალისტებმა შეკითხვები დაუსვეს. სწორედ აქედან შევიტყვეთ განათლების სფეროს შესახებ 4 სიახლე, რომელმაც მასწავლებელთა დიდი ინტერესი გამოიწვია:

1.​ ქვეყანაში აკადემიური წელი არ გამოცხადდება

„სასწავლო რეჟიმი ნორმალურად მიმდინარეობს. განათლების სამინისტრომ დისტანციური სწავლების მეთოდები როგორც სკოლებში, ასევე უმაღლეს სასწავლებლებში ეფექტიანად დანერგა. ამის გათვლისწინებით, დადასტურებულად შეგვიძლია ვთქვთ, რომ ქვეყანაში აკადემიური წელი არ გამოცხადდება.“

2.​ სკოლებში სწავლა სექტემბრამდე არ განახლდება

3. ​ეროვნული გამოცდები ჩატარდება, თუმცა შეიძლება გადავადდეს

„ეროვნულ გამოცდებს არაფერი ემუქრება, ჩატარდება, აქ შეიძლება იყოს გარკვეული გადავადება, თორემ მექანიზმი იქნება სრულად შენარჩუნებული.“

4. ​მთავრობა განათლების სისტემის ამუშავების შესახებ ცალკე პრეზენტაციას წარმოადგენს

„განათლებასთან დაკავშირებით გვინდა ცალკე პრეზენტაციის გაკეთება, ეს დიდი და მნიშვნელოვანი თემა. განათლების სისტემის ამუშავების შესახებ ცალკე ვისაუბრებთ.“

მოიწონეთ გვერდი „მასწავლებლების სანდო წყარო“

შეიძლება დაინტერესდეთ

,,საბოლოოდ, თითქოს ცოდნის შედეგს აფასებ, მაგრამ პროცესს უნდა აფასებდე. პროცესი ფასობს, ის თუ რას აკეთებს, რამდენად მონდომებულია ბავშვი''

,,საბოლოოდ, თითქოს ცოდნის შედეგს აფასებ, მაგრამ პროცესს უნდა აფასებდე. პროცესი ფასობს, ის თუ რას აკეთებს, რამდენად მონდომებულია ბავშვი''

როგორ აღმოვაჩინოთ და განვავითაროთ ნიჭი ბავშვებში - თემაზე პედაგოგი რუსუდან აბრამიძემ პირველი არხის გადაცემა ,,დღის კოდში'' ისაუბრა. 

მისი თქმით, სახელმძღვანელოები რომ შედგება, უნდა გათვალონ ყველა კატეგორიის ბავშვზე, უნდა იყოს გათვლილი ბავშვზე, რომელიც საშუალო  შესაძლებლობისაა და ბავშვზე, რომელიც ძალიან ნიჭიერია:

,,სასწავლო პროცესი უინტერესო ხდება ძალიან ნიჭიერი ბავშვისთვის, თუ მას რამე განსხვავებული არ შესთავაზე. ეს ისე უნდა მოხდეს, რომ ბავშვი, რომელსაც ეს განსაკუთრებული ნიჭი, ამ კონკრეტულ საგანში არა აქვს, არ დაიჩაგროს. რაც მოეთხოვება იუპიტერს, ის არ მოეთხივება ხარს, ეს ყველგან მუშაობს. ვიღაცას მაღალ ნიშანს უწერ შესაძლებლობების მაქსიმუმის გამოყენებაში, მაგრამ ვიღაცას იმავე ნიშანს უწერ კიდევ უფრო სხვაში - ამას უკვე ინტუიციურად ატყობ მასწავლებელი. საბოლოოდ, თითქოს ცოდნის შედეგს აფასებ, მაგრამ პროცესს უნდა აფასებდე. პროცესი ფასობს, ის თუ რას აკეთებს, რამდენად მონდომებულია ბავშვი. ნიჭიერია, მაგრამ ზარმაცი შეიძლება, იყოს შეფასებული უმაღლესი ქულით? აბა დავფიქრდეთ, ალბათ, არა,'' - აღნიშნა რუსუდან აბრამიძემ. 

წაიკითხეთ სრულად